FAQ
Algemeen
Wij werken eraan om je persoonlijke wensen van de inhoud van je box te realiseren, maar op dit moment is het jammer genoeg nog niet mogelijk
Als richtlijn bevat onze Classic Box ongeveer 4,5 kg tot 5 kg fruit en/of groenten. In de Family Box verpakken we ongeveer 6 kg tot 6,5 kg fruit en/of groenten.
We kunnen geen exacte informatie geven over het gewicht, omdat de natuur onze boxen inpakt. Je kunt er echter zeker van zijn dat we de boxen altijd naar waarde vullen, let wel: 1 kg aardappelen is bijvoorbeeld goedkoper dan 1 kg asperges.
Wij vinden niet dat landbouwers minder moeten verdienen aan groenten en fruit die er anders uitzien dan gewone groente en fruit. In overeenstemming met onze normen en waarden betalen wij onze boeren daarom een faire prijs.
Ook hechten wij enorm veel waarde aan een goede relatie met onze partners en kennen wij onze landbouwers ook persoonlijk.
We zijn voortdurend ermee bezig om onze verpakkingen nog duurzamer te maken. Helaas is het om logistieke redenen nog niet mogelijk de boxen terug te nemen.
Bestelprocedure
We hebben een bepaalde doorlooptijd nodig voor je eerste box. De levertijd bedraagt minimaal 3 dagen vanaf de door jou gekozen leveringsdatum.
Bijvoorbeeld:
Als je op een zaterdag bestelt, wordt je box de volgende week op woensdag geleverd. Je kunt de eerste leveringsdatum kiezen als jij de bestelling plaatst.
De leveringsdatum wordt in het bestelproces getoond.
Momenteel leveren we op woensdag, donderdag of vrijdag.
Onze boxen worden in heel Nederland met DPD klimaatneutraal bezorgd.
Voor levering van de box ontvang je een email met de track & trace code. Met deze code kun je zien waar jij je pakket kunt ophalen of je vult de code in op de website van DPD.
Ben je niet thuis bij het bezorgen van je pakket? Dan wordt je pakket afgegeven bij de buren of bij een DPD-punt.
Je pakketbezorger levert het pakket dan gewoon af bij de buren óf bij een DPD-punt bij jou in de buurt. Let op: Vanaf nu informeert DPD je digitaal over je pakket. Er word dus geen briefje meer achtergelaten in de brievenbus.
Als je hebt gekozen voor bezorgen op je thuisadres, kun je ook aangeven, waar je de pakketten wilt hebben mocht je niet thuis zijn. Bij de buren, een DPD-punt of op een afgesproken plek rond je huis. Een bezorgvoorkeur geef je via DPD aan. Dit kunnen wij niet voor je doen.
Abonnement
Er zijn twee manieren om een abonnement te beëindigen:
1. Via je klantaccount
Je kunt je abonnement op elk moment zelf opzeggen via je klantaccount onder "Abonnementen". Klik op "beëindigen" en bevestig de opzegging.
Opzegtermijn: De opzegtermijn is afhankelijk van de dag van jouw bestelling. Tot de dag ervoor 23:59 kun je online opzeggen. Voor elk van je abonnementen kan dus een andere opzegtermijn gelden.
In het overzicht van je abonnement vind je daarom ook steeds de opzegtermijn voor de volgende levering.
Voorbeelden:
Heb je zaterdag in week 01 besteld, kun je online opzeggen vóór vrijdag 23:59. Je ontvangt dan in week 03 geen box meer! Heb je bv op woensdag in week 01 besteld, kun je opzeggen vóór dinsdag 23:59 en je ontvangt dan in week 03 geen box meer.
2. Via de klantenservice
Je kunt je opzegging uiteraard ook per e-mail aan onze klantendienst doorgeven via klantenservice@etepetete-bio.nl.
Let op: Wij kunnen opzeggingen aanvaarden en verwerken tot en met vrijdag 12 uur, ongeacht de besteldatum.
Belangrijk: je abonnement stopzetten vóór de eerste levering is niet mogelijk.
Afhankelijk van het door jou gekozen leveringsinterval, genereert ons systeem regelmatig de nieuwe leveringen vanuit een bestaand abonnement. Je ziet de datum van nieuwe aangemaakte leveringen ( dit is ook tevens de datum voor de volgende geplande afschrijving) onder "geplande afschrijving" staan.
Let op: Een pauze moet altijd deze datum omvatten om correct te worden doorgegeven aan ons. Kies daarom altijd de pauze één dag voor en één dag na de datum van de volgende geplande afschrijving.
Voorbeeld: Je besteld een box op zaterdag 08.01.2022 in week 01 met wekelijks interval, bezorgdag is woensdag in week 02. Om zeker te weten dat je in week 03 geen box ontvangt vanwege je leveringspauze, moet je de pauze online invoeren van vrijdag 14.01.2022 tot en met zondag 16.01.2022. ( in week 02) Deze periode omvat de datum van de volgende geplande afschrijving.
Als de periode die je gekozen hebt verstreken is, begint je abonnement automatisch opnieuw en worden de bedragen van je rekening afgeschreven of via PayPal of credit card geïnd.
Als je vragen of onduidelijkheden hebt, kun je natuurlijk contact opnemen met onze klantenservice via: klantenservice@etepetete-bio.nl
Je bent niet gebonden aan een minimum looptijd van je abo. Een proefbox, dus een box bestellen zonder abo is op dit moment nog niet mogelijk. Maar wel kun je het abo al na ontvangst van de eerste box flexibel weer opzeggen.
Je kunt je persoonlijke gegevens of adresgegevens in je klantenaccount zelf wijzigen.
Let op: Leveringsinterval, betalingswijze of boxtype kunnen in een bestaand abonnement niet veranderd worden. Het bestaande abonnement wordt in dit geval altijd eerst beëindigd en je kunt dan een nieuw abonnement bestellen met je nieuwe gegevens.
Hoe je een abonnement opzegt lees je in de FAQ "Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?"
Als je vragen hebt, kun je natuurlijk contact opnemen met onze klantenservice via: klantenservice@etepetete-bio.nl.
FAQ
Stel je vraag aan onze klantendienst.